۱۳۸۹ فروردین ۱۹, پنجشنبه

آقای اوباما ! جایزه را پس بده

ده ماه است که اکثریت ملت ایران به تمام معنا نشان داده است که با تصویری که بعضی از حاکمانش سعی در نمایش آن در دنیا و برای سایر ملل دارند ، متفاوت است . ملتی که در برابر تضییع حقش در سکوت کامل به خیابان می آید و تنها سلاحش ، سکوت است ، بی شک دارای روحیه ای خشونت گریز است . ملتی که نیروهای امنیتی مهاجم به خود و فرزندانش را پناه می دهد و مانع از آسیب دیدن آنها در برابر حرکتهای احساسی عده ای اندک می شود ، اهل مروت است . ملتی که هنوز زخمهای هشت سال جنگ بی حاصل و بی دلیل را بر پیکر و روح جامعه اش تحمل می کند ، هیچوقت تمایلی به جنگ ندارد . به همین خاطر است که چنین ملتی برخلاف تبلیغات رسمی ، هیچگاه دستیابی کشورش به فلان نوع موشک بالستیک یا ساخت بهمان نوع تانک و نفربر را جشن نگرفته و در زمره افتخارات ملی خود محسوب نکرده است . و البته ، همین ملت خشونت گریز ، ملتی است که اگر بیگانه ای از سر تفرعن یا با نیت تجاوز با او روبرو شده است ، در دفاع از میهنش هیچ کوتاهی و قصوری نداشته است . اجازه بدهید تاکید کنم که در دفاع از میهنش و نه لزوما از حکام میهنش ! آنچه که نوشتن این مقدمه را واجب می کرد ، ابلاغ سیاستهای دفاعی جدید آمریکا از سوی باراک اوباما و واکنشهایی بود که آن آقا و اذنابش به این سیاستها نشان دادند . به موجب این سیاستهای جدید ، ایالات متحده آمریکا در مقابله با کشورهایی که با این کشور وارد جنگ می شوند ، تا زمانیکه طرف مقابل از سلاحهای بیولوژیک ، هسته ای و شیمیایی استفاده نکند ، از سلاح هسته ای و بمب اتمی استفاده نخواهد کرد ، اما ایران و کره شمالی از این قاعده مستثنا خواهند بود . یعنی در صورت بروز هرگونه تنشی میان آمریکا با یکی از این دو کشور ، ایالات متحده برای خود ، حق استفاده از بمب اتمی را قائل خواهد بود . بسیار خوب ! به عنوان یک شهروند ایرانی ، در مقابل این سیاست جدید آمریکا ، می توانم به آقای اوباما بگویم : آقای رییس جمهور اوباما ! برایت واقعا متاسفم !

برای ایشان متاسفم برای اینکه بعد از بیش از یک سال زمامداری امور آمریکا و در مقام مهمترین و تاثیرگزارترین سیاستمدار جهان هنوز نتوانسته است تفاوت میان ملتها و دولتها را درک نماید و برای مقابله با خطر دولتها و حکومتهای متخاصم با کشورش ، اقدام به ابلاغ سیاستهایی می کند که تنها قربانیانش ، ملتها هستند . شاید هم این ناشی از پلیدی ذات عالم سیاست است که تاوان جنگ قدرت سیاسیون را همیشه مردم عادی پس می دهند و از این روست که مانند آنچه در سریال لبه تاریکی به نمایش درآمده بود در حالیکه جوانان ، قربانی منازعات بلوک شرق و غرب با یکدیگر بودند ، مسوولان سرویسهای امنیتی آن دو قدرت به سلامتی یکدیگر آبجو می خوردند !

این نوع واکنش نشان دادن آقای اوباما در قبال ایران و کره شمالی نیز یا نشات گرفته از همین پدیده است و یا به زبان خودمانی باید گفت که ایشان سوراخ دعا را گم کرده اند . ملت ایران اگر می خواست اهل جنگ افروزی یا طرفدار خشونت باشد در ده ماه گذشته و زمانی که بهترین جوانانش را یکی پس از دیگری از دست داد ، باز هم در پی آزمودن روشهای مسالمت جویانه برای نشان دادن اعتراض و یا حتی تنفر خود از رویه های حاکم نمی رفت . برای اینکه آقای اوباما ، عینی تر قادر به درک این حقیقت باشد ، به سادگی می تواند آنچه این روزها در قرقیزستان و تایلند می گذرد را مطالعه و نحوه رفتار مردم این کشورها را با آنچه مردم ایران در ماههای اخیر از خود نشان داده اند ، مقایسه کند .

کوتاه سخن آنکه ، بدیهی است که اکثریت ملت ایران که در پی زندگی و آینده ای سبز هستند و به همین خاطر برای سال نو ، صبر مضاعف و استقامت مضاعف را شعار خود قرار داده اند ، هرگز نمی پذیرند که هیچ شخصیتی ، ولو چهره سخنور و مودبی چون باراک اوباما ، دست به تهدید آنها و کشورشان بزند . نگارنده بر این باور است که سیاستهای دفاعی جدید آمریکا به اندازه استفاده از نام جعلی برای خلیج فارس و یا حتی بیش از آن توهین آمیز می باشد . از سوی دیگر این ملت ، ادبیاتی را که آن آقا و اذنابش برای مقابله با تهدیدهای دیگران ، که اتفاقا بخش عمده آن ناشی از ندانم کاری های همین جماعت است ، به کار می برند هرگز در شان پیشینه فرهنگی و نجابت خود نمی دانند .

به همین خاطر پیشنهاد " طربخانه خاک " این است که ایرانیان در همه نقاط دنیا برای نشان دادن انزجار خود از سیاستهای جنگ افروزانه ، استفاده از سلاحهای کشتارجمعی و همچنین تبیین تفاوتهای فراوان دیدگاهها و اندیشه های خود با گروهی که اکنون به هر قیمتی در راس امور کشور قرار دارند ، پیامی کاملا مودبانه را خطاب به آقای باراک اوباما ، رییس جمهور ایالات متحده و برنده جایزه جهانی صلح نوبل در سال 2009 از طریق شبکه های اجتماعی ، طومارهای الکترونیکی و یا هر روش مدنی و مسالمت جویانه دیگری با مضمون زیر منتشر نمایند :

" جناب آقای باراک اوباما ! تا زمانی که قصد استفاده از سلاح هسته ای علیه ملت ایران را دارید شایسته دریافت جایزه صلح نوبل نیستید ، لطفا آن جایزه را پس بدهید . "

“President Barack Obama! Till you are going to use nuclear weapons against Iranian nation you are not worthy of that gift, so please give back the Nobel Peace Prize”

از تمامی اهالی این طربخانه خاک ، خواهشمندم در صورت موافقت با این ایده ، نسبت به انتشار و به اشتراک گذاشتن آن با دیگران اقدام نمایند .


۱ نظر:

ناشناس گفت...

http://balatarin.com/permlink/2010/4/10/2008060

مثل همیشه!