۱۳۸۹ فروردین ۲۹, یکشنبه

فیلترچی ! دوستت دارم

در آغاز این مطلب باید به طور مشخص به عزیزان فیلترچی که زحمت فیلتریدن وبلاگ "طربخانه خاک" را کشیدند ، به طور جدی و شدید خسته نباشید بگویم . به هر حال بندگان خدا ، خدمت می کنند و کارشان خیلی سخت است . طفلکیها مجبورند صبح تا شب ، مطالبی را بخوانند که اصلا با اعتقاداتشان سازگار نیست (مخصوصا باید به این نکته توجه نمود که فیلترچیهای عزیز ، ایمان دارند که در مرکز جهان قرار داشته و حق مطلقند) و شب تا صبح هم چیزهایی ببینند که ...بگذریم ! به هر حال آرزو می کنم ریسشان به قربانشان برود تا شاید کمی جبران زحمات بی شائبه این عزیزان شود .

ما بعد از اینکه وبلاگ عزیزمان ، "طربخانه خاک" ، توسط فیلترچیهای عزیز ، فیلتریده شد ، نشستیم در خلوتی و پیش خودمان فکر کردیم و به این نتیجه رسیدیم که درست است که بالاخره فیلتریده شدن در این شرایط افتخار بزرگی است ، اما به هر حال بهتر است تلاش کنیم که اینطوری نشود . در همین راستا ، و با توجه به اینکه ما در سال قبل کارمان را کردیم و آنها کارشان را نکردند ، استنتاج ما این شد که حتما امسال ما کارمان را بد کرده ایم که آنها مجبور شده اند کارشان را بکنند . به همین دلیل مطالبی که از ابتدای سال نوشته بودم را بررسی کردم تا ببینم چه کار می توان کرد که بیشتر از این وبلاگمان و احیانا خودمان را فیلتر نکنند .

در ابتدای سال ، ما یک پیشنهاد نوروزانه دادیم که کاملا فرهنگی و هنری بود . اگر این مطلب ، عزیزان فیلترچی را وادار به این کار کرده ، خب کرده که کرده ! این یک قلم را اصلا نمی توانم ننویسم و احتمالا در یکی دو روز آینده پیشنهادهایی برای اردیبهشت ماه خواهم داد .

مطلب بعدی به طور مختصر و مفید راجع به این بود که می توان در صف توالت عمومی ، خیلی مدنی برخورد کرد و نیازی به دخالت پلیس در مسائل مرتبط با گلاب به رویی ملت شریف ایران نیست . اگر این مطلب ، فیلترچی های عزیز را ناراحت کرده ، از این عزیزان پوزش طلبیده و از ملت شریف ایران می خواهم که کلا همدیگر را به هر بهانه ای کتک بزنند و در مورد همه مسائل ، پلیس را به کمک بطلبند . بالاخره پلیس برای همین روزهاست . اصلا کتک کاری ، عین مدنیت و فرهنگ است و در همه جوامع مدنی پلیس در همه چیز دخالت می کند .

در مطلب بعدی ، از اینکه به آرامگاه یک روحانی محترم و مردم دار ، تعرض شده بود ابراز ناراحتی شده و گفته بودم این کار ، اصلا کار خوبی نیست و موجب بی آبرویی برای کسانی است که این کار را کرده اند . گویا فیلترچیهای عزیز ، نظر دیگری دارند . بسیار خوب ! ما هم نظرمان را عوض کرده و اعلام می کنیم که چنین عملی ، خیلی خوب و درست و شایسته بوده و عین آبروداری می باشد .

و اما ، ده دوازده روز پیش شنیده شد که آقای اوباما ، تهدید کرده که اگر لازم باشد علیه ملت ایران از سلاح اتمی استفاده می کند . من هم به ایشان انتقاد کردم و پیشنهاد دادم خطاب به آقای اوباما نامه های اعتراضی نوشته شود . اما گویا فیلترچیهای عزیز ، معتقدند که من غلط کرده ام و آقای اوباما ، خیلی هم حرف خوبی زده است . البته من هم تقصیری نداشتم ، چون در آن زمان نمی دانستم که آن آقا باز هم برای اوباما نامه نوشته و عرض ارادت کرده است . به هر حال ، آقای اوباما ! جلوی همین فیلترچیها می گویم . هر طور راحتی برادر ! می خواهی علیه ما از سلاح اتمی استفاده کن ، می خواهی نکن ! اصلا به ما ربطی ندارد ! هر طور خودت و آن آقا صلاح دانستید ، همان درست است . به هر حال از نظر مسوولان خدمتگزار ، ما ملت ایران در شرایط جنگی ، شریف تر به نظر می آییم !

آخرین مطلب "طربخانه خاک" پیش از فیلتریده شدن هم راجع به این بود که زلزله ، هیچ غلطی نمی تواند بکند ، اگر مردم از تهران بروند . فیلترچیهای گرامی ، این مطلب را هم دوست نداشتند . من هم در کمال صحت و سلامت اعلام می دارم که زلزله قرار است بیاید . پس بهتر است مردم بروند . درست نیست ، وقتی یک مهندس حرفی می زند ، کسی روی حرفش ، حرف بزند .

به هر تقدیر از آنجا که در دوران گفت و گو به سر می بریم ، از همه فیلترچیهای عزیز بابت زحمات بسیار زیادشان تشکر مجدد کرده و اعلام می دارم که فقط هر چیزی که آن آقا بگوید ، حقیقت دارد و درست است و ملت شریف ایران برای اینکه ادامه پیدا بکند باید بزاید اما اسراف نکند و من هم معتقدم دو بچه اصلا کافی نیست و ما الان قبل از آمریکا و بقیه ، قدرتمندترین کشور دنیا هستیم و دانشگاهها باید از تهران به نقاط مرزی منتقل شوند و پادگانها باید از نقاط مرزی به مرکز تهران بیایند و هر کسی بیکار است به آقای عسکراولادی مراجعه کند تا سرکارش بگذارد و کلا همه چیز آرام است و من چقدر خوشحالم و به جان همه فیلترچیها و روسایشان ، از این به بعد هر چیزی که دوست داشتند می نویسیم تا به زحمت نیفتند و فیلترچی ! دوستت دارم .

توضیح عکس : این دسته گل ، تقدیم به تو فیلترچی عزیز ، که دوست نداری ما حرفمان را بزنیم !


هیچ نظری موجود نیست: