۱۳۸۹ خرداد ۲۲, شنبه

تمدن


آقای تمدن ، استاندار تهران ، که اصولا اسمش هیچ شباهتی با روش و اخلاقش ندارد ، طی اظهار نظری فرموده اند که معترضین برای اعتراض به ادعای تقلب در انتخابات درخواست مجوز داده اند که موافقت نشد و خب طبیعی هم هست که بعد از این جمله ، بر حسب عادت مدیران بقیه دولت نهم ، اضافه کرده اند که می زنیم و می بریم و الخ ! در باب این جمله حکیمانه آقای تمدن ، نکات زیر قابل بیان می باشند:

1- معترضین ، به ادعای تقلب در انتخابات اعتراض ندارند ، بلکه به تقلب در انتخابات اعتراض دارند !

2- آقای تمدن و دوستانشان مشخص کنند که اصولا به چه نوع برنامه هایی مجوز می دهند ؟ زیرا طبق گفته ایشان ، به معترضان و مخالفان که مجوز نمی دهند ، موافقان و هوادارانشان هم که اصولا نیازی نمی بینند برای هیچ کاری درخواست مجوز کنند و هر کاری که دلشان خواست می کنند ، چون مملکت ارث پدریشان است .

3- اگر معترضان اعلام می کردند که برای تشکر از تقلب در انتخابات می خواهند راهپیمایی کنند ، ایشان مجوز می دادند ؟

4- آیا بهتر نیست تمدن و بقیه دولت نهم ، اصل بیست و هفتم قانون اساسی را به نحوی اصلاح کنند که در آن قید شود راهپیمایی و تظاهرات بدون حمل سلاح آزاد است به شرط آنکه در اعتراض یا مخالفت با آن آقا و دوستانشان نباشد ؟

5- از اینکه آقای تمدن به فکر مردم هستند و گفته اند با هر تجمعی که برای مردم ایجاد مزاحمت کند باید برخورد شود بسیار سپاسگزاریم و فقط نمی دانیم که آقای تمدن مزاحمت را چگونه معنی می کنند ، چون بعضیها اصولا مدتی است که مزاحم مردم هستند اما در عین حال با مردم هم برخورد می کنند .

6- مگر نه اینکه آقای تمدن و رییسشان ، خیلی بین مردم ، محبوب و عزیز هستند و طرفداران بیشماری دارند و مخالفانشان خیلی اندک هستند ؟ چه عیب دارد به تعدادی که خیلی هم کم و ناچیز هستند مجوز می دادند که در کنار یکی از پیاده روهای شهر ، ساکت و بی صدا بایستند . در مقابل ، فردای چنین تجمعی ، طرفداران زیاد آقای تمدن اینا هم بدون نیاز به اخذ مجوز به خیابان می آمدند و مسیر امام حسین تا آزادی را مملو از خودشان می کردند .

7- تمدن جان ! شیفته اعتماد به نفس خودت و دوستانت و بقیه دولت نهم هستیم ، دربست !

8- از این همه احساس شادمانی و امنیت و رفاه و سربلندی و خیلی چیزهای دیگری که در این یک سال برایمان به ارمغان آورده اید ، سپاسگزاریم .

هیچ نظری موجود نیست: