۱۳۸۹ تیر ۴, جمعه

علی آقا ! میل کنید ! نوش جانتان !

جمعه ، هجدهم تیر ماه 1378 ، ساعت دو بعد از ظهر ، اخبار صدا و سیمای علی لاریجانی با آب و تاب فراوان در مورد همزیستی مسالمت آمیز یک گربه با موش در تایلند توضیح می داد و این در حالی بود که ساعاتی پیش از آن ، گروهی با لباس نظامی و غیر نظامی !!! از خجالت دانشجویان درآمده بودند و کوی دانشگاه تهران را مورد حمله قرار داده بودند . قاعدتا در آن زمان از دید علی آقای لاریجانی ، آن موضوع ، لااقل به اندازه همزیستی مسالمت آمیز موش و گربه اهمیتی نداشت . در روزهای بعد ، همان صدا و سیمای لاریجانی ، تلاش می کرد به مخاطبانش بقبولاند که دانشجویان دانشگاههای تهران ، مشتی اراذل و اوباش و آشوبگرند که در حال تعرض به مال و جان مردم هستند و همان برادرانی که نظامی هستند اما لباس نظامی نمی پوشند ، خیلی خودجوشانه در حال مقابله با این آشوبگرانند ! در سالهای بعد از آن هم ، این جماعت خودجوش ، خیلی وقتها جوشیدند و مردم را جوشاندند و پختند و خوردند ، کک علی آقای لاریجانی و برادران بیشمارشان هم نگزید و اتفاقا به نظر می آمد که خیلی هم از این همه خودجوشی ، لذت بردند . حتی همین یکی دو هفته پیش که این عده ، یک بار در حرم مرحوم آیت الله خمینی خودجوشی کردند و حرمت متولی امامزاده را هم نگه نداشتند و بعد از آن هم ، یک شب تا صبح ، به صورت کاملا خودجوش ، بیوت دو تن از مراجع سرشناس شیعه را ، شخم می زدند ، باز هم علی آقای لاریجانی از این همه "سرخود جوشی" غمگین و آزرده نشدند و سخنی به اعتراض نگفتند تا اینکه خیاط به کوزه افتاد و عزیزان خودجوش تصمیم گرفتند ، علی آقای لاریجانی را هم کمی بجوشانند !

در این زمان بود که ایشان تازه متوجه شدند که کار بدی است که برادران و خواهران خودجوش را به شکل خودجوش با اتوبوس از جایی به جای دیگر ببرند و نهار و ساندیس بدهند و بگویند که خودجوشانه فحش بدهند و تهدید کنند و اگر هم پیش آمد تخریب کنند !

لطفا رندی پیدا شود و به علی لاریجانی بگوید که علی آقا ! میل کنید ! نوش جانتان ! این اطعمه و اشربه سفره ای است که در همه این سالها ، خود شما در پهن کردن آن مشارکت داشته اید . علی آقا ! اینها همانهایی هستند که سال هفتاد و هشت در کوی دانشگاه تهران ، آن شاهکارها را خلق کردند ! اینها همانهایی هستند که در سالهای دولت اصلاحات تا توانستند ، تجمعات و سخنرانیها را بر هم زدند و سخنرانها و شخصیتها را کتک زدند و حتی به روی سعید حجاریان ، اسلحه کشیدند و خود جنابعالی در مقام رییس صدا و سیمای جناحی و گروهیتان ، تلویحا و بعضی وقتها هم تصریحا از آنها حمایت کردید ! علی آقای لاریجانی ، اینها و ابسته به همان کسانی هستند که جنابعالی در برنامه "چراغ" ، بعد از قتلهای زنجیر ه ای به عنوان کارشناس ، پر بیینده ترین ساعت رسانه را در اختیارشان گذاشتید تا هر مهمل و چرند و پرندی را نثار دولت وقت کنند و شما با لبخندی حاکی از رضایت با موضوع مواجه شدید ! علی آقای لاریجانی ! کسانی که امروز به شما و رفقایتان در بهارستان فحش می دهند ، همانهایی هستند که در سال 79 ، جنابعالی به پشتوانه آنها ، فیلم مونتاژ شده و سراسر دروغ و وارونه نمایی کنفرانس برلین را از صدا و سیمای شخصیتان پخش کردید تا زمینه سرکوب روزنامه نگاران و اندیشمندان اصلاح طلب را فراهم آورید ! علی آقا ! میل بفرمایید ، دست پخت مطبخ خودتان و رفقایتان را ! یک سال است که این جماعت در کوچه و خیابان ، امان از مردم بریده اند و هر صدای اعتراضی را با چماق و اسپری اشک آور و حتی سلاح گرم پاسخ می دهند ! چرا آن زمان از این همه خودجوشی اینها ، خونتان به جوش نیامد ! هنوز دو هفته از سالگرد مثلا انتخابات 22 خرداد نمی گذرد . دیدید که رفقا و همپالکی هایتان با برگزاری راهپیمایی سکوت از سوی کسانی که اکنون بعد از یک سال ، مانند روز برایشان روشن شده است که نتایج واقعی انتخابات سال هشتاد و هشت هنوز اعلام نشده ، مخالفت کردند و برای سرکوب هر نوع تجمع و اعتراضی همین جماعت وحشی خودجوش را روانه خیابان کردند ! شما از این موضوع لذت بردید و با سکوت و لبخند موذیانه همیشگیتان ، نظاره گر شدید ! اما از آنجا که آسیاب همیشه به نوبت است ، کمتر از دو هفته بعد ، عزیزان خودجوش که مردم ، بهانه عقده گشایی را از آنها گرفته بودند به سراغ جنابعالی و رفقایتان آمدند تا شما هم کمی طعم دست پخت خودتان را بچشید ! علی آقا ! آنچه که با شما کردند ، در برابر آنچه که سالهاست بر سر مردم و چهره های صاحب فکر و اندیشه می آورند ، هیچ نیست ! ای کاش شما و رفقایتان به اندازه ادعایتان در بین مردم بودید ! علی آقای لاریجانی ! حتما نسخه سانسور نشده کتاب قلعه حیوانات را پیدا کنید و بخوانید ! در آخر داستان که حاکمان جدید قلعه می خواهند انقلابیون قدیمی و بنیانگذاران قلعه حیوانات را سرکوب کنند ، ناگهان دری باز می شود و چند سگ وحشی و عظیم الجثه به تجمع حیوانات قلعه حمله می کنند و زمینه استقرار طبقه جدید حاکمان را ، که در رفتار و گفتار هیچ فرقی با آدمهایی که پیش از انقلاب حیوانات ، مالک قلعه بودند ، نداشتند ، فراهم می آورند . بعدها معلوم می شود که این سگهای وحشی ، توله های کوچک و بانمکی بودند که در همان نخستین روزهای ایجاد قلعه حیوانات ، توسط یکی از عناصر دست چندم انقلاب حیوانات از مادرشان جدا شده بودند و در همه این سالها کسانی که اکنون طبقه جدید حاکمان قلعه بودند ، خوی سبعیت و وحشی گری آنها را تقویت می کردند تا در زمان مقتضی از آنها استفاده شود !

علی آقای لاریجانی ! بدان و آگاه باش که همانطور که سکوت تایید آمیزت در برابر این عزیزان خودجوش ، کار را به جایی رساند که امروز شخص شخیص شما ، خودجوشانده می شود ، لبخند موذیانه ات در برابر این همه دستگیری و بگیر و ببند و سرکوب هم ، نتیجه مشابهی برایت به ارمغان خواهد آورد ! ما گفتیم ، حالا خود دانی !


۲ نظر:

لیلا گفت...

حامد جان نوشته ت خیلی علامت تعجب داره. آدم رو اذیت می کنه. حتی به جای علامت سوال هم علامت توجه استفاده کردی. یادمه یه جا خوندم که استفاده بیش از حد از علامت توجه متن رو ضعیف نشون می ده.
البته هنوز مطلب رو نخوندم.

لیلا گفت...

حامد جان من مطلب را خواندم و دوستش داشتم. کامنت قبلی را هم که ربطی به مطلب نداشت می توانی پاک کنی و ممنون که خواندیش