۱۳۸۹ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

وقتی که در ، روی یک پاشنه دیگر بچرخد

از قدیم گفته اند که در همیشه بر روی یک پاشنه نمی چرخد و همچنین گفته اند که یک سیب را وقتی به هوا بیندازی ، تا به زمین برسد هزار بار می چرخد و از طرف دیگر بر همگان واضح و مبرهن است که دنیا دار مکافات است . به همین خاطر ، احتمالا بدیهی است که با اینکه در همه این سالها یک گروه همیشه در نقش حاکم و شاکی و داروغه و قاضی و دادستان بوده اند و گروهی دیگر همواره محکوم و محبوس و مجرم و احتمالا معدوم بوده اند ، روزی برسد که این نقشها تغییر هم بکنند . البته گروه دومی که به آن اشاره شد ، به جز بخش کوچکی که قرمز و بنفش و زرد هستند ، اکثرا سبز محسوب می شوند و از آنجا که سبزها می گویند اهل انتقام نیستند اگر روزی جای دو گروهی که به آنها اشاره شد عوض شود ، قاعدتا به دنبال انتقام گیری از گروه نخست نخواهند بود . اما به هر حال ، عدالت حکم می کند که گروه نخست به تناسب همه آنچه که با دیگران در این سالها کرده اند مقادیری گوشمالی بشوند . از آنجا که همه باید آمادگی مواجه شدن با هر شرایطی را داشته باشند و پیش بینی های لازم برای مقابله با تغییر شرایط را صورت دهند ، پیش خودمان فکر کردیم که اگر قرار باشد روزی برای کسانی که در همه این سالها کارهایی کرده اند که حتی اشاره کردن به آنها هم می تواند مصداق اقدام علیه خیلی چیزها باشد ، مجازاتی در نظر بگیریم ، این مجازات چه باید باشد که هم طرف مقابل حسابی حالش جا بیاید و هم از خشونت و اقدامات خلاف حقوق بشر ، پرهیز کرده باشیم . از این رو مجازات پیشنهادی ما برای بعضی از این افراد ، به شرح زیر می باشد :

1- آن آقا : ایشان باید محکوم شود به اداره کردن یک شرکت یا بنگاه اقتصادی خصوصی با حداکثر ده نفر کارمند ، به نحوی که فرد مذکور ، حق استفاده از هیچگونه رانت ، رابطه ، نهاد نظامی و امنیتی ، دوربرگردان ، انرژی هسته ای ، هاله نور و غیره را نداشته باشد و موظف باشد در نخستین روز هر ماه ، حقوق و مزایای هر ده نفر کارمند مذکور را بدون کم و کاست بپردازد . همچنین نامبرده باید مجبور شود هر روز در حین کار ، سخنرانی های گوهربار خودش را در مورد بی تاثیر بودن تحریمها ، مثبت بودن تحریمها برای اقتصاد کشور ، پاره شدن قطعنامه دان کشورها ، حکایت شیرین ممه و لولو و به ویژه مدیریت جهان با گوش جان بشنود و همزمان یادش بیاید که باید به ده نفر کارمند خودش حقوق بدهد .

2- عزت ضرغامی : نامبرده باید محکوم شود به شنیدن مجموعه کامل آثار شجریان و هر شب پیش از خواب موظف باشد که ربنای شجریان را سه بار گوش دهد . همچنین باید به مدت ده سال در سمت دستیار پخش شبکه های تلویزیونی فارسی وان و ام بی سی پرشیا ، ایفای وظیفه کند .

3- احمد جنتی : نامبرده باید مدت زمان بسیار زیاد باقیمانده تا پایان عمرش را بدون بنز سپری کند و به جای آن از یک دستگاه وانت مزدا 1600 مدل 60 به عنوان وسیله نقلیه استفاده کند . علاوه بر آن از آنجا که کار ، عار نیست باید مدتی را در یکی از مزارع چغندر قند استان خوزستان ، زمینهای کشاورزی را بیل بزند تا هم ثواب اخروی برایش بنویسند و هم دنیایش آباد شود . علاوه بر آن برای دریافت هر جیره غذایی دوره محکومیت باید حداقل پنج بار پیاپی بگوید : ژولیوس سزار ، به طرز ددمنشانه ای به قسطنطنیه حمله کرد .

4- محمدعلی جعفری ، حسن فیروزآبادی ، محمدرضا نقدی و یداله جوانی : نامبردگان باید محکوم شوند به انجام خدمت سربازی در ارتش ، به نحوی که هر یک از آنها در یکی از پادگانهای مرزی ارتش در چهارگوشه کشور مشغول به خدمت شوند و سه شب یک بار در لوحه نگهبانی در پاس دو قرار بگیرند و روی برجک ، نگهبانی بدهند .

5- اسفندیار رحیم مشایی و احمد خاتمی : این دو نفر باید مجبور شوند حداقل پنج سال به طور پیوسته با هم زیر یک سقف زندگی کنند . کارشناسان معتقدند این امر در حکم اشد مجازات در بین همه محکومان گفته شده می باشد .

6- برادران لاریجانی : ایشان باید محکوم شوند به روزانه سه بار تماشای فیلم سخنرانیهای علی لاریجانی در مقام رییس مجلس ، روزانه سه بار شنیدن حرفهای صادق لاریجانی در مقام قاضی القضات و روزانه پنج بار خواندن رهنمودهای جوادشان در حکم برادر روسای دو قوه از سه قوه مملکت . همچنین ، باید در مقابل محل اقامت ایشان روی یک پلاکارد بزرگ این عبارت نوشته شود : لاریجانی های عزیز ! تا آخر عمر از هیچ پست و مقامی خبری نیست !

7- محسن رضایی : نامبرده کافیست محکوم به حفاظت و پاسداری از رای مردم مانند ناموسش شود .

8- اعضای خانواده کلیه افراد فوق الذکر : این افراد باید همگی ، برای همه عمر محکوم به زندگی در داخل کشور بدون استفاده از هرگونه امکانات خاص شده ، مجبور باشند برای به دست آوردن یک لقمه نان مانند بقیه مردم ایران و بلا نسبت همه مردم ایران از صبح تا شب سگ دو بزنند .

توضیح عکس : یکی از ناظران بین المللی ، پس از شنیدن احکام مجازات پیشنهادی برای نامبردگان

هیچ نظری موجود نیست: