۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

وحدت


عاقلان می دانند که اصولا ما سالهاست که تسلیم زور نمی شویم ، مگر آنکه زورش زیاد باشد و البته این موضوع ربطی به آن ندارد که باید وحدت داشته باشیم و هیچکس حق ندارد که وحدت نداشته باشد . اما برای اینکه وحدت داشته باشیم ، باید اول خوب بفهمیم که وحدت یعنی چه و به چه چیزی وحدت می گویند ؟

وحدت به طور کلی یعنی اینکه باید نظرتان در مسائل مختلف به آن آقا نزدیکتر باشد . به عبارت دیگر وحدت یعنی شصت و سه درصد مردم به آن آقا نزدیک هستند و مابقی هم ، از هر کس که به آن آقا نزدیک نیست دور شده اند و آنهایی که به آن آقا نزدیک نیستند همگی در یک سال گذشته از جامعه محو شده اند . وحدت همچنین به معنای آن است که همه مردم و آحاد جامعه آزادند هرطور که یک عده خاص می خواهند فکر کنند و حرف بزنند و هر کس غیر از این عمل کرد چون وحدت را رعایت نکرده است باید زندانی شود . وحدت یعنی اینکه یک عده باید زندانی باشند و یک عده دیگر به طور همزمان نقش شاکی ، قاضی ، بازجو و زندانبان را بازی کنند . وحدت عبارت از آن است که یک گروه هر وقت دوست داشتند ، در هر مکانی دست به تظاهرات و تجمع بزنند اما یک عده دیگری اگر خواستند برای هواخوری هم از خانه خارج شوند ، توسط عده اول با چوب و چماق و گاز اشک آور پذیرایی شوند . این تعریف از وحدت به معنای واقعی در راهپیمایی های سیزده آبان و بیست و دو بهمن سال گذشته به تصویر درآمد . وحدت یعنی صدا و سیمای عزت ضرغامی و روزنامه های کیهان و جوان و وطن امروز و خبرگزاری های فارس و ایرنا . وحدت یعنی همه مجبور و مکلفند که از احمد جنتی و احمد خاتمی و محمد علی جعفری و یداله جوانی و حسن فیروز آبادی و احمدی مقدم و رادان و رسایی و سعید جان مرتضوی و مهدی جان کلهر و اسفندیار رحیم مشایی و مهرداد جان بذرپاش و مهمتر از همه آن آقا خوششان بیاید و از شنیدن صدا و دیدن سیمایشان قند در دلشان آب شود و در عوض همه تلاش خود را برای کشتن میرحسین موسوی و مهدی کروبی و محمد خاتمی و خاندان هاشمی و سید حسن خمینی به خرج دهند . وحدت یعنی هر کس که در سرش به جای پشگل و پهن مغز بود یا باید از دنیا برود یا باید از مملکت برود و یا اگر هیچکدام از این کارها را نکرد برای ادامه زندگی به زندان منتقل شود . وحدت یعنی استفاده از پارازیت و فیلترینگ و دستگاههای شنود نوکیا-زیمنس . وحدت یعنی محمدرضا شجریان مزدور بیگانگان و موسیقیش غنا است اما علیرضا افتخاری خیلی استاد است و موسیقیش کاملا حلال است حتی اگر آوازها و ترانه هایش بازخوانی آثار اجرا شده درکاباره های دبی و ترکیه باشد . وحدت یعنی محمدرضا شریفی نیا و پروانه معصومی و مجید مظفری . وحدت یعنی یک عده از ایرانیانی که در خارج از کشور هستند و با دریافت پول و وعده گردش در ایران و دریافت خانه برای دو سه روز به کشور می آیند و در مقابل ، همه چهره های برجسته و تحصیلکرده ای که هر روز و هر شب از کشور خارج می شوند ، چون وحدت نمی کنند ، پس بهتر است بروند . وحدت یعنی در همه مملکت فقط یک حزب داریم . وحدت یعنی نواده روح الله ، سید حسن نصرالله ! وحدت یعنی اینکه اگر کسی خواست مجلس ختم برگزار کند یا سر قبر بستگانش برود نیاز به اخذ مجوز از کلیه دستگاههای امنیتی ، غیر امنیتی ، ضدامنیتی و قضایی داشته باشد . وحدت یعنی اینکه نویسندگان آزادند هر چه دوست دارند بنویسند و در کتابخانه خانه خودشان نگه دارند . وحدت یعنی اگر از عده ای به دستگاه قضایی شکایت کنی ، خودت باید به زندان بروی و اگر همان عده از تو شکایت هم نکنند باز هم خودت باید به زندان بروی .

چنانکه ملاحظه می شود وحدت دارای معنا و مفهوم بسیار عمیقی است و همه باید نان و پنیر خودشان را بخورند و وحدت داشته باشند . بدیهی است که عدم پایبندی به وحدت ، در حکم نقض حقوق بشر خواهد بود و مسوولیت عواقب آن متوجه کسانی است که وحدت نداشتند .

هیچ نظری موجود نیست: