۱۳۹۰ فروردین ۱۶, سه‌شنبه

انواع جنایت

آنچه که در این نوشتار می آید هیچ ربطی به کشورهایی مانند ایران و سوریه که چهار تا آدم شاخ شکسته در آنها قصد فتنه گری دارند ، ندارد و کلا به کشورهایی مانند تونس ، مصر ، بحرین ، یمن و شاید هم کمی لیبی برمی گردد که حاکمان آنها خیلی کار بدی می کنند که مردمشان را می کشند و نمی نشینند با مردم معترضی که به خیابانها می آیند ، صحبت کنند تا معلوم شود مطالبات آنها چیست و انتخابات ازاد برگزار نمی کنند که هر کسی به هر کسی که دوست داشت رای بدهد . ذکر این مقدمه بسی ضروری بود تا خدای نکرده بوقهای فتنه فکر نکنند ما هم طرفدار این جماعت خس و خاشاک و گوساله و بزغاله و شاخ شکسته هستیم .

و اما ، قصد اصلی از نگارش این متن ، شناسایی صور گوناگون جنایت در کشورهای فوق الذکر است .بعضی ها فکر می کنند ، کتک زدن مردم در خیابان ، کشتن کسانی که به نحوه اداره کشورشان معترض هستند ، دستگیری معترضان و تجاوز به آنها در زندانها و بازداشتگاهها و یک سری اعمال فیزیکی اینچنینی ، جنایت هستند . اما در واقع چنین نیست . یعنی درست است که آنها هم انواعی از جنایت به شمار می روند ولی جنایت می تواند در شکلهای دیگری هم صورت گیرد :

1- دروغگویی : حاکمانی که دروغ می گویند به سبب قدرت و نفوذی که در جامعه دارند علاوه بر آنکه اطمینان مردمانشان را از هر آنچه که حاکمیت می گوید یا انجام می دهد سلب می کنند ، قبح دروغگویی را در جامعه می شکنند و کار به جایی می رسد که دروغگویی سکه رایج مناسبات افراد جامعه خواهد شد و بدیهی است که دروغگویی سر سلسله سست شدن همه بنیانهای اخلاقی در جامعه خواهد بود .

2- فیلترینگ اطلاعات : محروم کردن مردم از دستیابی به جریان آزاد اطلاعات با استفاده از ابزار فیلترینگ ، از جمله جنایتهای مدرنی است که در عصر داده و اطلاعات معنا می یابد . اگر حکام در دوران گذشته با محبوس کردن صاحبان فکر و اندیشه یا چهره های منتقد در سلولهای انفرادی سعی در قطع ارتباط آنها با دنیای بیرون و در نتیجه اعمال فشار بر آنها داشتند ، خودکامگان امروزی ، با فیلترینگ اطلاعات ، در پی قطع ارتباط همه اعضای جامعه خود با همه جهان هستند و از این رو می توان گفت که مرتکب جنایت علیه یک ملت می شوند .

3- ارسال پارازیت : این عمل جنایت است به همان دلیل که فیلترینگ اطلاعات ، جنایت است و علاوه بر آن جنایت است زیرا اثرات ناشناخته فراوانی بر سلامت جسم و روح اعضای جامعه دارد . هر انسان باشرف و عاقلی که ذره ای با مباحث مخابرات و امواج آشنا باشد از اثرات سوء امواج مخابراتی که پارازیتها هم بخشی از آنها هستند آگاه است و از این روست که ارتکاب این عمل از سوی اصحاب قدرت جنایتی انکارناشدنیست .

4- تحمیل تحریم : حاکمانی که آگاهانه و عامدانه کشورشان را به سمتی می برند که جامعه جهانی بر منزوی کردن آن کشور و اعمال تحریمهای سخت گیرانه علیه آن به اجماع برسد بی شک مرتکب جنایت علیه مردمانشان می شوند . بگذریم که این امر نافی جنایت اعمال کنندگان تحریم علیه ملتها نیست . تصور کنید بیماری را که از نبود داروی مورد نیازش جان می دهد ، فقط به دلیل آن که حاکم جامعه با گفتار و کردارش ، مردمش را در معرض تحریم قرار داده است .

5- توزیع فقر : آنها که کیک فقر افراد جامعه ای را علیرغم وجود منابع هنگفت در کشور ، روز به روز بزرگتر می کنند و بر تعداد فقرای جامعه می افزایند و از تعداد افراد طبقه متوسط جامعه می کاهند و بر ثروت طبقه ثروتمند نه از راه کسب و کار و تولید که از راه رانت و زندگی زالوصفتانه می افزایند ، بدون آنکه نیاز به توضیح و توجیه داشته باشد ، مرتکب جنایت می شوند .

6- فراری دادن بهترینهای یک جامعه : حاکمانی که چنان با مردمشان رفتار می کنند که بهترینهای یک جامعه در هر زمینه و نخبگان و تحصیلکردگان و صاحبان فکر و چامعه ، فرار از کشور و جلای وطن و آوارگی کشیدن در بلاد غریب را به ماندن در کشورشان ترجیح می دهند و کار را به جایی می رسانند که مردمانی در زادگاه خودشان احساس غریبی می کنند ، مرتکب جنایت علیه روح و روان و احساسات افراد جامعه می شوند .

نتیجه گیری منطقی : با تاکید بر آنکه مطالب گفته شده ، ربطی به ایران و سوریه ندارد ، خوش دارم بگویم :

شرمتان باد ای خداوندان قدرت ، بس کنید

بس کنید از این همه ظلم و قساوت،بس کنید


هیچ نظری موجود نیست: