۱۳۸۹ مرداد ۷, پنجشنبه

اولویتهایی برای مرده شور بردن

فردی که در تصویر بالا مشاهده می شود ، شخصی است به نام حسن رحیم پور ازغدی از دیار خراسان که چند وقتی است به مقام استادی دانشگاه گماشته شده است . ایشان دو هفته پیش در سخنرانی که ظاهرا از تلویزیون خصوصی عزت ضرغامی و شرکا پخش شده است ، افاضاتی قریب به این مضمون فرموده اند که مرده شور هیکل زنانی را ببرد که می گویند به خاطر خراب نشدن هیکلشان بچه دار نمی شوند . شنیدن این اظهارات گوهربار به نقل از ایشان ، نخست این پرسش را در ذهن نگارنده ایجاد کرد که آیا فرد مذکور با زنان اهل بیتش ، مثلا همسر و خواهر و دختر و عروسش هم با همین لحن و ادبیات سخن می گوید ؟ اگر پاسخ این پرسش مثبت باشد که واقعا باید برای خانواده ایشان و همه کسانی که وقتشان را صرف شنیدن حرفهای این فرد می کنند ، اظهار تاسف نمود . زیرا فردی که پینه پیشانیش ، روز به روز در اثر سجده و عبادت!!! پر رنگتر می شود و سخنرانیهایش به خاطر کثرت آیات و احادیث ، عملا به صورت عربی- فارسی صورت می پذیرد و مهم تر از همه به نظر می رسد تئوریسین مذهبی و سیاسی و مغز متفکر جریانی است که البته تکلیفش با ملت روشن است ، آداب سخن گفتن با زنان خانواده اش را نمی داند و آدم را میان پذیرش دم خروس و قسم حضرت عباس ، ویلان و سرگردان می کند . اگر هم پاسخ پرسش مذکور منفی است ، آنگاه جای آن دارد که یک نفر غیرت کند و آنچنان سیلی نثار این آدم بکند که برای همه عمر یادش بماند حق ندارد در مورد زنان و دختران مردم این چنین با وقاحت صحبت کند .

از اینها که بگذریم ، این گماشته به مقام استادی دانشگاه و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، پای قشر عزیز و زحمتکش مرده شور را به ماجرایی باز کرده ، که به نظر می رسد در اولویت کاری عزیزان مرده شور نباشد . لازم است به اطلاع حسن رحیم پور ازغدی رسانده شود که اولا باید خیلی عاقبت به خیر باشیم که مرده شورمان را ببرند . احتمالا ایشان می دانند که روزی روزگاری ، شاید دور ، شاید نزدیک ، ایشان ، این بنده و همه آدمها وقت مردنشان می رسد و آن وقت خیلی مهم است که مرده شورمان را ببرند و چه تلخ است اگر مرده مان را ناشور ببرند ! ثانیا تا زمانی که نوبت مرده شور بردن خودمان و ایشان فرا برسد ، در صورتی که حسن رحیم پور ازغدی خیلی نگران ایجاد اشتغال برای اعضای محترم صنف مرده شوران است ، به ایشان پیشنهاد می نمایم که در مورد در اولویت قرار داشتن موارد زیر برای مرده شور بری ، لااقل پیش از هیکل زنان و دختران مردم ! اگر می تواند کمی فکر کند :

1- مدیریتی که آنچنان امورات یک کشور را اداره کرده که نسل جوانش هیچ آینده روشن و مشخصی برای خودش متصور نیست و از این رو ترجیح می دهد ازدواج نکند و اگر هم کرد ، بچه دار نشود تا مبادا این همه بدبختی و عدم آرامش و امنیتی که خودش در این سالها کشیده است را به فرزندانش انتقال دهد و چنین است که این نسل جوان خیلی وقتها برای توجیه کردن بزرگترهایش درباره بچه دار نشدن ، پای هیکل و مسائل اینچنینی را به میان می کشد .

2- نظام آموزش عالی که هر تازه از راه رسیده ای را صرف نظر از قابلیت و توان و شعور و ادبش به مقام استادی دانشگاه گماشته و توقع دارد با وجود اینچنین اساتیدی ، از دانشگاههای ایران ، ابوعلی سینا و خواجه نصیر و ابوریحان ، فارغ التحصیل شوند و هیچ جوانی به فکر خروج از کشور برای تحصیل نیفتد .

3- انقلاب فرهنگی که عضو شورای عالی آن ، ساده ترین اصول و آداب سخن گفتن در یک تریبون عمومی را نمی داند و فرق میان یک آمفی تئاتر پر شده از مخاطبانی که مودبانه نشسته اند و چاله میدان را درک نمی کند .

4- اقتصادی که آمار و نمودارهایش ، نشان دهنده کاهش تورم و بیکاری و افزایش رشد اقتصادی هستند ، اما سفره مردمش روز به روز کوچکتر و سبد خریدشان روز به روز خالی تر می شود .

5- تفکری که از اعدام و کشتن و بگیر و ببند هر مخالف و منتقدی لذت می برد و استقبال می کند .

6- کسانی که از طرفی ادعای عدالت و خداترس بودن دارند و از طرف دیگر تمام زمان بیدار بودنشان در شبانه روز را صرف اتهام پراکنی و دروغگویی و توهین به مخالفانشان می کنند . آخرین پرده این هنر نمایی هم همین یکی دو روز پیش با ادعای پرداخت یک میلیارد دلار به مخالفان دولت ، به نمایش در آمد .

7- قانونی که اصلا همه در برابر آن برابر نیستند و فقط بعضیها در برابر آن خیلی برابرترند !

8- تفکری که به جای آنکه نگران وضعیت زندگی مردم کشورش باشد ، از مورد تحریم قرار گرفتن کشور و یا حتی ایجاد شرایط بدتر هم ، صراحتا یا تلویحا استقبال می کند .

9- تفکری که برای فراهم کردن زمینه ظهور بر این باور است که باید جهان را به فساد و تباهی بکشاند و جوی خون در خیابانها روان کند .

حسن رحیم پور ازغدی اگر درباره اولویت همین چند مورد برای مرده شور بردن قادر به فکر کردن و نتیجه گیری شد ، سایر موارد نیز برای باز شدن بقیه فکرش به اطلاع خواهد رسید !


هیچ نظری موجود نیست: