۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

توبه نامه ما




آقای نجار که با توجه به اسمش ما فکر می کردیم ، رییس سازمان صنایع دستی است اما بعدا فهمیدیم که وزیر کشور بقیه دولت نهم است ، فرموده اند که فریب خوردگان توبه نامه بنویسند . ما در عمق این جمله خیلی فرو رفتیم و با توجه به روحیه آزاداندیشانه ایشان و همه بقیه دولت نهم به این نتیجه رسیدیم که منظور ایشان از فریب خوردگان کسانی هستند که طرفدار بقیه دولت نهم نیستند ، اما هنوز می توانند کشته نشوند . از طرف دیگر هم شنیدیم که دوستان به فضای مجازی دخول کرده اند و در حال شناسایی فریب خوردگان مجازی هستند . به هر حال در مجموع به این نتیجه رسیدیم که یا باید برای برادر نجار ، توبه نامه بنویسیم یا منتظر باشیم تا بیایند به فکر فرو ببرندمان ! فلذا بر سیاق عقلای قوم راه اول را انتخاب کردیم و توبه نامه ای به شرح زیر برای برادر نجار نوشتیم :
برادر نجار !
ما خودمان به فکر فرو رفتیم تا موجب زحمت شما نشویم و به این نتیجه رسیدیم که باید توبه کنیم . ما قبلا فکر می کردیم اصولا وقتی قرار است مثلا انتخابات برگزار شود ، آدم باید از هر نامزدی که خوشش آمد طرفداری کند اما اکنون توبه می کنیم و اعلام می کنیم اگر زبانمان لال از این به بعد انتخابات برگزار شد از هر کاندیدایی که خودش ، خوشش آمد طرفداری خواهیم کرد . ما قبلا فکر می کردیم از سال 57 که انقلاب شد تا همین امسال هر کسی که مسوول دولت بود داشت خدمت می کرد ، اما ضمن توبه کردن اعلام می کنیم که تا سال 84 هر کسی مسوول بود داشت کلاه برداری می کرد و مملکت را نابود می نمود و تازه از سال 84 ما در حال پیشرفت هستیم . ما توبه می کنیم که فکر می کردیم موسوی و هاشمی رفسنجانی و خاتمی ، به هر حال ممکن است برای مملکت کاری هم کرده باشند . ما توبه می کنیم که فکر کردیم در دولت نهم و بقیه اش ، یک نفر بود که دکتر بود اما نبود و یک نفر هم بود که خیلی پولدار بود تازه ، اگر هم بود عیب ندارد چون باغ پسته نداشت و در بقیه دولت نهم در حال رفاه افروزی در کشور است . ما توبه می کنیم که فکر می کردیم روسیه قاعدتا کشور استعمارگری است و بخشهایی از مملکت را در ترکمنچای و گلستان بالا کشید . رفتیم تحقیق کردیم ، دیدیم در قراردادهای مذکور ، آمریکا و انگلیس ، خاک کشور را خوردند . ما توبه می کنیم که فکر می کردیم ما هم می توانیم شهروند این مملکت به حساب بیاییم . اصلا در کجای دنیا ، خس و خاشاک و بزغاله و گوساله از حق شهروندی برخوردارند که در کشور عزیز ما باشند ؟ چه توقعاتی دارند بعضی ها ؟!
نجار جان !
ما توبه می کنیم چون فکر می کردیم آن خودرو مال یک جای خاص بود ! اما بعد فهمیدیم که سرقتی بود و بعدتر فهمیدیم که کلا و اصلا نبود . ما توبه می کنیم چون فکر می کردیم رییس مجلس خبرگان و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، جزو مسوولان مملکت به حساب می آید و توهین کردن به ایشان جرم است ، اما بعدا که مردم خودشان در یک تظاهرات ، جوش آمدند فهمیدیم که ایشان این کاره نیست و می توان به خودش و خانواده اش فحش داد . ما توبه می کنیم که فکر می کردیم ممکن است در کهریزک ، غیر از کار خیر ، کار دیگری هم بکنند . ما توبه می کنیم چون اگر توبه نکنیم برادر حسینیان که پشت ستاره حلبیش ، قلبی از طلا دارد ممکن است ناراحت شود . ما توبه می کنیم چون فکر می کردیم خدای نکرده صدا و سیمای عزت اینا ، ممکن است گاهی اوقات ، آن هم از ساعت 12 شب به بعد ، جهت دار باشد . ما توبه می کنیم چون فکر کرده بودیم در ایران زندانی سیاسی داریم و دانشجویان ، گاهی ستاره دار می شوند .
نجار جان !
اصلا ما توبه می کنیم ، چون اگر توبه نکنیم احتمالا شما و بقیه دولت نهم شبها خوابتان نمی برد و تحقیقات پزشکی ثابت کرده بی خوابی برای پوست ضرر دارد و روی زیبایی چهره تاثیر می گذارد .

۲ نظر:

Unknown گفت...

حامد جان من را هم در توبه ی خودت شريک بدان
به نجار جان سلام من را برسان و بگو پشيمانم از اينکه فکر می کردم در خفقان مطلق زندگی می کنیم و روزنامه و رسانه ای نداريم ما کيهان را داريم
فکر می کردم هرکس عقيده ای متفاوت با آنچه آقايان می گويند داشته باشد شکنجه می شود و جان می دهد. اشتباه می کردم چون فهميدم عوامل آمريکا و انگليس بودند که در زندان ها نفوذ کرده و زندانيان را شکنجه و اعدام می کردند و در خيابان ها هم راست راست راه می رفتند و مردم، نه ببخشيد فتنه گران را به گلوله می بستند. من توبه می کنم که آزادی می خواستم
من توبه می کنم که حداقل حقوق شهروندی خود را می خواستم

Gh.F گفت...

ما توبه می کنیم که فکر می کردیم بیشماریم!
خصوصاً بعد از اینکه فهمیدیم بزغاله و گوساله ای بیش نیستیم، و با ورود پدر و مادرهایمان (گاوها و بزها) به این جمع انگشت شمار در پذیرش توبه از جهت شما دچار شک و تردید و نگرانی بیش از پیش شدیم !