۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

پارازیت



اینکه عده ای روی بلندی می نشنینند و دکمه هایی را فشار می دهند تا پارازیت ایجاد کنند به نظر این بنده ، مصداق بارز اقدام علیه امنیت ملی و مستوجب اشد مجازات است . دلایل فراوانی برای ایراد این اتهام وجود دارد که بهتر است ارسال کنندگان بعد از خواندن آنها و فهمیدن اتهامشان ، مثل فرزندان آدم برای اجرای حکم اعدام به دادگاههای معتبر مراجعه کنند. نخستین دلیل جرم بودن ارسال پارازیت این است که هیچکس مسوولیت ارسال پارازیت را قبول نمی کند . دو فرضیه در این باره وجود دارد . یا دوستان پارازیت پرت کن ، یقین دارند که در حال انجام فعل مجرمانه هستند و یا اینکه مسوولیتش را قبول نمی کنند تا یک وقت ریا نشود . فرضیه دوم تقریبا با قطع و یقین باطل است . زیرا دوستان در مورد بعضی امور بدشان نمی آید که اتفاقا ریا بشود . بالاخره هر چه که باشد ، پارازیت پرت کردن که بدتر از تجاوز کردن نیست . فلذا فرضیه اول بیشتر به واقعیت نزدیک است .


از این قسمت ماجرا که بگذریم می رسیم به بعد فنی فعل مجرمانه پارازیت پرت کنی ! اصولا کاربرد پارازیت این است که خس و خاشاکهای محترم که طبق اظهار نظر جدید محمود جان تنها 10 درصد از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند موفق به تماشای برنامه های شبکه های گوناگون ماهواره ای نشوند و مجبور شوند فقط صدا و سیمای عمو عزت را نگاه کنند . بگذریم از اینکه پارازیتهای عزیز ، اکثر مواقع آنقدر محکم پرتاب می شوند که به امواج ارسالی صدا و سیمای عمو عزت می خورند و خود به خود موجب تحریم رسانه عمو عزت و محمود جان می شود . مساله اینجاست که آیا پارازیت پرت کنهای مهربان ، واقعا فکر می کنند اگر خس و خاشاک نتواند ماهواره تماشا کند ، رادیو و تلویزیون عمو عزت اینا را تماشا می کند ؟ به نظر می رسد که این گروه اتفاقا خیلی هم از این توفیق اجباری استقبال می کنند و با خاموش کردن تلویزیونهایشان شروع به مطالعه خواهند کرد که مصداق بارز اقدام علیه امنیت ملی می باشد مخصوصا اگر مطالعه در حوزه علوم انسانی باشد . حالا اگر به فرض مطبوعات توقیف شوند و کتابها سانسور شوند این جماعت که خیلی هم سمج هستند احتمالا تصمیم می گیرند با هم دید و بازدید داشته باشند و از حال هم باخبر شوند و آن وقت قوز بالا قوز ایجاد می شود . زیرا بر هر آدم عاقلی واضح و مبرهن است که هر نوع تجمع ، تبادل اخبار ، شادمانی و شنگولیت ، مصداق اقدام علیه امنیت ملی است و پارازیت پرت کنهایی که باعث و بانی اقدام علیه امنیت ملی شوند خودشان بیشتر علیه امنیت ملی اقدام کرده اند و باید به اشد مجازات برسند .


و اما بعد ، گروهی معتقدند که پارازیت پرت کردن برای سلامتی انسانها بد است . این گروه باید بدانند که اولا چه کسی گفته که بد است . در ثانی اگر هم بد باشد در نهایت ممکن است موجب مرگ بشود که خیلی هم اتفاق ناگوار و عجیبی نیست . این همه آدم هر روز در زمین و هوا در کشور بر اثر تصادف می میرند ، حالا چه عیبی دارد اگر یک عده هم در اثر پارازیت بمیرند . چیزی که ارزان است جان آدمیزاد . در واقع این قسمت از پارازیت که ممکن است باعث سرطان و مرگ و میر بشود نه تنها ایرادی ندارد بلکه خیلی هم بد نیست . اما یک جای دیگرش اقدام علیه امنیت ملی است . به این مثال توجه کنید . یک آقایی بود که برای خودش رییس یک پژوهشگاه در منطقه نیاوران بود و چند تا پست دیگر هم داشت و هر از گاهی هم یواشکی و پنهانی با نمایندگان انگلیس یا سایر دول بیگانه مذاکره می کرد و حتی حاضر بود با شیطان هم در قعر جهنم مذاکره کند و علیرغم همه کارهایی که می کرد حرف نمی زد و لطیفه نمی گفت . این قصه ادامه داشت تا اینکه عده ای شروع کردند از منطقه دارآباد پارازیت پرت کردن . از آنجا که دارآباد به نیاوران نزدیک است این آقا در معرض پارازیت قرار گرفته است و تازگیها فقط لطیفه می گوید و تبدیل به یک موجود بانمک شده است . حالا اگر خدای ناکرده این پارازیتها اثر مشابه روی بعضی از آدمهای مهم بگذارد تکلیف چیست ؟ اگر کسی ناگهان آمد و گفت دورش را هاله نور گرفته است و معلوم شد که تاثیر پارازیت بوده است و یا آنکه اگر کسی تحت تاثیر پارازیت ادعا کرد نه تنها ملت ایران با ملت اسراییل دوست است ، بلکه دولت ایران با دولت اسراییل پالوده می خورد آن وقت انصافا ارسال پارازیت اقدام علیه امنیت ملی محسوب نمی شود . آقای برادر ! پارازیت پرت نکن ! اقدام علیه امنیت ملی نکن ! اگر اعدام شدی آن وقت ناراحت نشوی ها ! از ما گفتن .


داشتیم بساط نوشتن این متن را جمع می کردیم که دوستی جمله ای از دکتر شریعتی را به ما نشان داد ، ما در راستای قسمت کردن شادی هایمان آن را برای شما می نویسیم : اگر مثل گاو گنده باشي ، ميدوشندت ؛ اگر مثل خر قوي باشي،بارت مي كنند ؛ اگر مثل اسب دونده باشي ؛سوارت مي شوند.... فقط از فهميدن تو مي ترسند .


توضیح: این متن را حدود 3 ماه پیش نوشته بودم ، با توجه به اینکه ظاهرا دوباره انسانهای بیکار زیادی با پارازیت پرت کنی ، سرکار رفته اند بد ندیدم که آن را منتشر کنم.

۲ نظر:

maryams گفت...

واقعاً مرگ از نظر گروهي اصلاً چيزي بدي نيست .فرقي هم نمي كنه كه روي اين كره خاكي زندگي مي كني يا يه موجود كوچيك باشي كه مي خواي پا به اين دنيا بذاري!!خدا وقتي اين آدم ها رو خلق كرد؛خاك وجودشون سنگ داشت؛سنگ به جاي دلشون نشست و شدند سنگ دل و بي رحم...

Gh.F گفت...

آقا جون راست میگن دیگه، احادیث معتبر معنوی رو رها کردید دنبال مفاهیم رنسانسی و یا عصر روشنگری هستید؟؟؟
امام كاظم علیه السلام:
كسی كه دو روزش مساوی باشد ، مغبون است ، و كسی كه دومین روزش ، بدتر از روز اولش باشد ملعون است ، و كسی كه در خودش افزایش نبیند در نقصان است ، و كسی كه در نقصان است مرگ برای او بهتر از زندگی است .
بحاالانوار ، ج 78، ص 327